X

Din webbläsare stödjs inte längre!

Din webbläsare, Internet Explorer, är för gammal och stödjs inte längre av detta verktyg. Vänligen uppdatera din webbläsare till Microsoft Edge, Google Chrome eller Mozilla Firefox.

Hållbarhetskampanj ska skapa engagemang för Agenda 2030

6 juli

Med den digitala kampanjen #BliMålmedveten vill AbbVie öka kunskapen om sina insatser inom hållbarhet och de globala målen. ”Vi hoppas även att vi kan inspirera andra till att också bli mer målmedvetna och bidra till det samhälle vi lever i”, säger Theresia Bredenwall som arbetar med kampanjen.

AbbVie lanserade i dagarna den digitala kampanjen #BliMålmedveten som berättar om hur de arbetar med Agenda 2030, FN:s plan för en hållbar värld där 17 globala mål inom ekonomisk, social och miljömässig hållbarhet ska nås. Här finns bland annat målet om god hälsa för alla, ett område där läkemedelssektorn har stora möjligheter att bidra.

– Vi arbetar sedan många år med flera av FN:s hållbarhetsmål mot en bättre värld. Nu kände vi att det var dags att fler får ta del av alla dessa insatser med fokus på vad vi gör i Sverige. Att koppla vårt arbete till de globala målen är ett naturligt sätt att visa hur vi bidrar i ett större perspektiv, samtidigt som vi visar hur vi bidrar till att förbättra livet för människor som påverkas av sjukdom, säger Theresia Bredenwall som är External Affairs Director på AbbVie.

Hållbarhetsexemplen visar på bredd

Kampanjen visar exempel på företagets arbete med de globala målen i en serie korta filmer med anställda på AbbVie. Utöver mer branschtypiska exempel som e-hälsolösningar och utveckling av innovativa behandlingar mot svåra sjukdomar breddar man perspektivet och berättar bland annat om företagets satsningar på en jämlik, inkluderande arbetsplats, sitt sociala ansvar och en produktion med så litet avtryck på miljön som möjligt.

– Vi hoppas kunna skapa större kunskap om vad vi bidrar med – och även att inspirera andra till att också bli mer målmedvetna och bidra till det samhälle vi lever i, säger Theresia Bredenwall.

Filmerna kommer att publiceras i sociala medier från juli till september och finns redan nu att se på AbbVies webbplats