X

Din webbläsare stödjs inte längre!

Din webbläsare, Internet Explorer, är för gammal och stödjs inte längre av detta verktyg. Vänligen uppdatera din webbläsare till Microsoft Edge, Google Chrome eller Mozilla Firefox.

Lif har en ny grafisk profil

24 september 2020

Lif har ny logotyp och grafisk profil. Peter Leander, kommunikationschef, säger att förändringen är en konsekvens av de nya behov och krav som dagens digitalt dominerande kommunikationslandskap ställer.

– Lif har sedan drygt tio år tillbaka haft en stillastående grafisk profil, vilken blivit daterad både i färg, form och användningsområden, säger Lifs kommunikationschef Peter Leander om uppdateringen. Vår nya profil är framtagen för de kommunikationskanaler som Lif återfinns i idag, och vi har som ambition att ständigt utveckla den i takt med att nya kanaler och format uppstår och används.

Den nya visuella identiteten rymmer bland annat ett nytt färg- och formspråk och en tonalitet som matchar Lifs kärnvärden, ambition och verksamhet. Inte minst är logotypen en viktig del av förändringen.

– För mig symboliserar den nya logotypen en organisation och bransch i rörelse. Bokstäverna i logotypen rör sig framåt, vilket också är vår ständiga ambition i allt vi gör. Jag ser också att logotypen är en stämpel, i mitt fall en kvalitetsstämpel som säkerställer seriositet, relevans och förtroende, säger Peter Leander.