Utbildning – Så hanterar du reklamationer på apotek, 25 april 2023
ARI arrangerar en utbildning om reklamationshantering på apotek. Utbildningen vänder sig till all apotekspersonal som hanterar reklamationer och är kostnadsfri. Den ges i form av ett ca en timme långt webbinarium via Teams och anordnas med samma innehåll vid tre olika tillfällen under april.
Innehåll
Under webbinariet får du veta mer om vad man som apotekspersonal särskilt behöver tänka på vid mottagande och rapportering av reklamationer, hantering av reklamationsprover samt varför reklamationshanteringen är så viktig. Representanter från både apotek och läkemedelsföretag medverkar för att säkerställa att perspektiv från respektive verksamhet tas upp.
Inför utbildningen tar vi gärna emot frågor. Maila era frågeställningar till bruno.barbieri@apoteket.se och ange “Fråga till utbildning reklamationshantering” i ämnesraden.
Det kommer också finnas möjlighet att ställa frågor vid varje utbildningstillfälle.
Anmälan till den 25 april
Anmäl dig till utbildningen den 25 april
En teamslänk mailas ut några dagar innan utbildningen.
Utbildningen ges även dessa datum:
20 april. Anmäl dig till utbildningen den 20 april.
26 april. Anmäl dig till utbildningen den 26 april.
Om ARI
ARI står för Arbetsgruppen för Reklamationer och Indragningar. Där ingår representanter från de forskande läkemedelsföretagen, generikaföretagen, parallellimportörer, apoteksbranschen, dagligvaruhandeln, distributörer och Läkemedelsverket. ARI arbetar nationellt för att ta fram gemensamma och säkra rutiner för reklamationer och indragningar för att en hög säkerhet kring läkemedel ska kunna upprätthållas. Arbetsgruppen arrangerar även informationsdagar och utbildningar om reklamationer och indragningar.