Lif har ny logotyp och grafisk profil. Peter Leander, kommunikationschef, säger att förändringen är en konsekvens av de nya behov och krav som dagens digitalt dominerande kommunikationslandskap ställer.
– Lif har sedan drygt tio år tillbaka haft en stillastående grafisk profil, vilken blivit daterad både i färg, form och användningsområden, säger Lifs kommunikationschef Peter Leander om uppdateringen. Vår nya profil är framtagen för de kommunikationskanaler som Lif återfinns i idag, och vi har som ambition att ständigt utveckla den i takt med att nya kanaler och format uppstår och används.
Den nya visuella identiteten rymmer bland annat ett nytt färg- och formspråk och en tonalitet som matchar Lifs kärnvärden, ambition och verksamhet. Inte minst är logotypen en viktig del av förändringen.
– För mig symboliserar den nya logotypen en organisation och bransch i rörelse. Bokstäverna i logotypen rör sig framåt, vilket också är vår ständiga ambition i allt vi gör. Jag ser också att logotypen är en stämpel, i mitt fall en kvalitetsstämpel som säkerställer seriositet, relevans och förtroende, säger Peter Leander.